Iltis-Forum > Akute technische Probleme/Fehler und deren Lösungen
Quietsht in 4 gängen
landybehr:
It looks like you nailed it down to the gearbox. Further prove could be gained by temporarily driving without propshaft to the rear axle.
Finnish Iltis:
I agree. I have also thought I get car up and try listen noise under the car. If car drops down, we get nice material to "funny home videos"
Finnish Iltis:
I put an other drive shaft on drivers side, now both are changed front. Whistling is still there...
Wäller:
Ich tippe auf falsches Gertriebeöl.
Rein gehört:
Schaltgetriebe: 3,3 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) wie z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
Differentialgetriebe: 1,6 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
thomas62:
Hallo Dieter!
Ich kenne für das Differentialgetriebe nur die Spezifikation GL5, GL4+ wäre mir neu.
Woher hast Du die Info zu GL4+?
Grüße, Thomas
--- Zitat von: Wäller am 26. September 2022, 07:22 ---Ich tippe auf falsches Gertriebeöl.
Rein gehört:
Schaltgetriebe: 3,3 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) wie z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
Differentialgetriebe: 1,6 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
--- Ende Zitat ---
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