Iltis-Forum > Akute technische Probleme/Fehler und deren Lösungen

Quietsht in 4 gängen

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landybehr:
It looks like you nailed it down to the gearbox. Further prove could be gained by temporarily driving without propshaft to the rear axle.

Finnish Iltis:
I agree. I have also thought I get car up and  try listen noise under the car. If car drops down, we get nice material to "funny home videos"

Finnish Iltis:
I put an other  drive shaft on drivers side, now both are changed front. Whistling is still there...

Wäller:
Ich tippe auf falsches Gertriebeöl.

Rein gehört:

Schaltgetriebe: 3,3 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) wie z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
Differentialgetriebe: 1,6 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90


thomas62:
Hallo Dieter!

Ich kenne für das Differentialgetriebe nur die Spezifikation GL5, GL4+ wäre mir neu.
Woher hast Du die Info zu GL4+?

Grüße, Thomas



--- Zitat von: Wäller am 26. September 2022, 07:22 ---Ich tippe auf falsches Gertriebeöl.

Rein gehört:

Schaltgetriebe: 3,3 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) wie z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90
Differentialgetriebe: 1,6 Liter SAE 75W-90 Gl 4+ (VW Norm 50150) z.B. Castrol Systrans Transaxle 75W-90

--- Ende Zitat ---

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